Zon, warmte, zwemmen, wallaby’s en krokodillen

8 september 2017 - Katherine, Australië

Deze woorden vatten de eerste dagen van onze reis goed samen. Onze reis begon al heel mooi in Darwin met een zonsondergang op het strand (samen met heel veel andere toeristen). Maar ondanks de drukte wel een heel mooi uitzicht.

Ik had verwacht, aangezien het hier winter is, dat het wel lekker aangenaam (wandel)weer zou zijn. Het tegendeel is helaas waar. Overdag stijgt de temperatuur naar zo’n 35 graden, om ’s nachts af te koelen  naar 20 graden. Gelukkig hebben we op onze eerste dag met de camper een aantal plekken gevonden waar je heerlijk in de rivier kan zwemmen om af te koelen. Dat was dan ook meer dan welkom.

Op onze eerste camping konden we lopend naar een waterval met een prachtig meer, waar we hebben gezwommen. Toen we bij de camping terug kwamen hebben we de eerste wallaby gespot. Eentje zat zelfs maar op zo’n 3 meter van onze camper af, echt super gaaf!

Na deze heerlijke plek zijn we verder gereden naar een plek waar je liever niet zwemt. Hier wemelt het voornamelijk van de zoutwaterkrokodillen. Na een goede tip van de camping ranger zijn we ’s ochtends op een plek gaan kijken waar veel krokodillen zijn. Omdat het tij daar draait (rivier is verbonden aan de zee en de stroming keert om bij vloed) wemelt het daar van de krokodillen die op hun gemak liggen te vissen. De krokodillen, zo’n 15 bij elkaar, waren toen op ongeveer 5 meter afstand. Gelukkig zaten wij hoog en droog op een aantal rotsblokken. ’s Middags zijn we de krokodillen van nog dichterbij gaan bekijken met een excursie. Toen zaten we er zo’n 2 meter vanaf. Deze krokodil was wel ongeveer 5 meter groot, de grootste die we hier gezien hebben. Maar ook hier gelukkig veilig op een boot.

De locals zijn heel vriendelijk. Zo wordt je op straat aangesproken door ene Jones als je op je telefoon kijkt naar de route, en wordt je als een soort privé tour naar het strand geleid. In de tussentijd wordt je volledig op de hoogte gebracht van de rol van Australië in het conflict tussen Noord Korea en Amerika, en weten we ook gelijk welk politiek standpunt deze meneer inneemt.  Ook als je iets vraagt wordt je vriendelijk en goed geholpen. Ook locals die in eigen land op vakantie zijn hebben vaak nog veel tips over dingen die je in de omgeving kan zien.

De campings wisselen per dag. Omdat we geen onbeperkt budget hebben, moeten we het soms doen met een open plek met wat bomen waar drie andere campers staan met 1 wc gebouwtje waarbij de wc boven een composthoop staat. Maar soms hebben we geluk met een camping en zitten we dicht bij een meertje, zijn de randen van de paden met stenen gemarkeerd en hebben we warm/heet water bij de afwas en tijdens het douchen.

Ik heb nog een paar foto's toegevoegd in de blog met een aantal dingen die we de afgelopen dagen hebben gezien. Dit is een kleine selectie van de foto's die Ronald tot nu toe gemaakt heeft.

Zonnige groetjes vanuit Australië en hopelijk hebben we binnen een week weer een McDonald's waar we van de wifi kunnen profiteren :D

Groetjes Ronald en Ilona

1. Esmeralda:
    8 september 2017
    Oef winter en dan 35 graden! Gaaf hoor van zo dicht bij krokodillen kijken! Heeeel veel plezier!
  2. Anne OH:
    8 september 2017
    Mooie foto's en leuk verhaal. Geniet ervan daar! Ziet er prachtig uit!
  3. Marieke:
    8 september 2017
    Wauw, alweer een week onderweg. Wat gaat het snel! Zo te zien kunnen jullie lekker genieten (op de temperatuur na dan, maar geloof me, daar wen je op een gegeven moment aan); wat een prachtige foto's! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Veel plezier!
  4. Mariella:
    8 september 2017
    Wow. Jullie reis is nog maar net begonnen en is nu al spectaculair en prachtig. Mooie foto's ook. Veel plezier buurtjes
  5. Ellen:
    8 september 2017
    Wauw! En dan is jullie reis pas net begonnen. Hele mooie foto's. Veel plezier daar!
  6. Jose:
    8 september 2017
    Wauw!! Super tof!! Wat gaat dat alweer snel alweer een week onderweg! Heel veel plzr!
  7. Leanne:
    8 september 2017
    Supergaaf, en wat een mooie foto's! Veel plezier!
  8. Rob Vingerhoets:
    8 september 2017
    Klinkt erg goed Ronald en Ilona! Aan de foto's te zien is het er erg mooi. Geniet ervan!
  9. Carin:
    8 september 2017
    WoW! Jullie maken mooie herinneringen.
    Leuk om mee te mogen lezen en genieten op afstand.
    Heel veel plezier en mooie, veilige kilometers. Kom maar op met die volgende WiFi-spot!
  10. Annie Rutten:
    8 september 2017
    Fijn om weer op de hoogte te zijn. Geweldige foto's. Geniet ervan. Groeten pa en ma
  11. Jeroen BouwmaBouwman:
    8 september 2017
    Fantastisch, geweldige ervaring. Heel veel plezier en volop genieten. Maar dat gaat wel goedkomen zo te zien.
  12. Joost:
    8 september 2017
    Leuk, Ronald end Ilona. Ik ga jullie volgen!
  13. Peter van der zee:
    8 september 2017
    Wat een mooie foto's geweldig
  14. Janette:
    8 september 2017
    Wat een ervaring zo. De foto's zijn prachtig. Ben benieuwd naar het vervolg.